Succesvolle HR Business partnering

Leertraject

Succesvolle HR Business Partnering

Tijdens dit leertraject worden deelnemers klaargestoomd of verder ontwikkeld om de rol van business partner krachtig op te nemen. Vanuit een verruimd inzicht in de eigen kwaliteiten en valkuilen worden deelnemers uitgenodigd te reflecteren, te benoemen en te ageren. Van het opzetten van een strategische bedrijfsanalyse tot het bepalen van veranderingsstrategieën, van het detecteren van opportuniteiten tot het opbouwen van vertrouwen: een business partner luistert, stelt krachtige vragen, analyseert, adviseert, coacht, roept op tot dialoog en overtuigt.

Mijn rol als HR Business Partner
HR Business Partner: rol of functie?
Wie ben ik als HR Business Partner?
Hoe verbind ik met anderen?
Sleutelcompetenties van de vaardige HR BP?
De HR BP als adviseur
Hoe geloofwaardig ben ik? Hoe bouw ik sterke vertrouwensrelaties?
Mogelijke thema’s
De 6 rollen van de moderne HR Business Partner (D. Ulrich)
Opzetten van een strategische bedrijfsanalyse
De HR Value Chain in de praktijk
Bedrijfsthema’s vertalen naar stakeholders
Het belang van contracting en intake
Overtuigen op maat van de interne klant
Ontwikkelen van krachtige adviesvaardigheden
Omgaan met weerstand
Stakeholderanalyse en communicatiestrategieën

Because …

You will notice the difference

  • We nemen uitgebreid de tijd om een intake te organiseren zodat de doelstellingen helder zijn.
  • Theoretische kaders worden tot een minimum beperkt en er wordt gewerkt met reële cases. Verschillende leer-en werkvormen worden gecombineerd (cases, brainstormen, reflectiemomenten, actieplannen opmaken, vaardigheden oefenen…).
  • We maken van jouw HR Business Partners actieve sparringpartners die door conversatie, observatie en analyse je bedrijfsdoelstellingen omzetten in concrete acties en je business boosten.
  • We geven deze leertrajecten samen met jou vorm en combineren bij voorkeur leermomenten en individuele taken met een aantal intervisies om een maximale leerimpact te bereiken.

Wat onze klanten vertellen